Adres

Bartosza Głowackiego 35/49,
20-060 Lublin

Kontakt

a

Polityka prywatności

Mateusz Rachubik, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Mateusz Rachubik [ul. Bartosza Głowackiego 35 lok. 49, 20-060 Lublin, NIP: 712-322-83-07, dalej: Administrator lub Kancelaria], niniejszym udostępnia Państwu tę stronę internetową i jest Administratorem Państwa Danych Osobowych przekazanych Administratorowi w związku z korzystaniem z w/w strony [oraz stron internetowych o których mowa poniżej] w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE [dalej: RODO].

Niniejsza polityka prywatności dotyczy wszystkich stron internetowych [dalej: strony internetowe], umieszczonych na domenie rachubik.pl, tj wszystkich stron w formacie rachubik.pl/*, gdzie * oznacza tytuł podstrony.

W zakresie Państwa danych osobowych widocznych lub przetwarzanych przez Administratora lub administratora będącego podmiotem trzecim w ramach wizytówki Google, a także w ramach kontaktu e-mail [dotyczącego ofert, a także niezwiązanego z wykonywaniem przez Administratora zawodu radcy prawnego], informacje znajdą Państwo odpowiednio w sekcji „Wizytówka” oraz „Kontakt mailowy” poniżej.

Administrator przetwarza Państwa dane osobowe na podstawie swojego prawnie uzasadnionego interesu, polegającego na zapewnieniu Państwu dostępu do w/w stron internetowych oraz ich bezpieczeństwa [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO].

Informujemy, że przetwarzanie Państwa danych osobowych przez Administratora może być niezbędne do korzystania przez Państwa ze stron internetowych.

Metody kontaktu i pojęcie danych osobowych

Z Administratorem mogą się Państwo skontaktować poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres: kancelaria@rachubik.pl lub pod numerem telefonu: 783-908-566. Kontakt drogą listowną na w/w adres Administratora nie jest dostępny ze względu na bezpieczeństwo Państwa danych i specyfikę działalności Administratora [brak regularnych dni i godzin pracy, co mogłoby doprowadzić do opóźnień w realizacji Państwa uprawnień].

Uprzejmie informujemy, że pojęcie danych osobowych należy rozumieć przez pryzmat art. 4 pkt 1) RODO, tj. za dane osobowe mogą zostać uznane tylko takie dane, które pozwalają na Państwa [jako osoby] bezpośrednią lub pośrednią identyfikację. Dane niepozwalające na Państwa identyfikację nie są danymi osobowymi, a Administrator nie będzie w stosunku do nich administratorem danych osobowych.

Sposób wykorzystania przez Administratora Państwa danych osobowych

Państwa dane osobowe, pozyskane w ramach Państwa dostępu w/w stron internetowych, są zbierane i wykorzystywane do umożliwienia Państwu korzystania z w/w stron oraz administrowaniem nimi – w tym mogą być wykorzystywane do celów statystycznych [acz przy takich działaniach Administrator posługuje się danymi osobowymi w postaci zagregowanej i w sposób anonimowy, co jest równoznaczne z faktem, iż dane takie przy wykorzystaniu do celów statystycznych, nie są danymi osobowymi]. W razie kontaktu e-mail lub telefonicznego [z zastrzeżeniem kontaktu o którym mowa w sekcji „Kontakt mailowy”], o sposobie przetwarzania Państwa danych osobowych, zostaną Państwo poinformowani każdorazowo przez Administratora. Powyższe wynika z faktu, iż sposób przetwarzania Państwa danych przez Administratora w powyższych sytuacjach, różni się w zależności od treści informacji przekazanych Administratorowi w ramach takiego kontaktu [o ile w ramach takiego kontaktu dojdzie do przetwarzania przez Administratora jakichkolwiek danych osobowych].

Udostępnianie Państwa danych osobowych

W związku z faktem korzystania z usług dostawców, działających na zlecenie i w imieniu Administratora, dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom obsługującym infrastrukturę techniczną potrzebną do utrzymania stron internetowych – takim jak: podmiotowi na którego serwerach prowadzony jest hosting strony internetowej, podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi informatyczne, wykonują usługi doradcze lub audytowe, a także ew. wspomagają Państwa obsługę jako użytkowników stron internetowych. `Podmioty te mogą przekazywać Państwa dane swoim procesorom [tzw. podpowierzenie danych]. Takie podpowierzenie zawsze będzie jednak wiązało się z ochroną Państwa danych osobowych zgodnie z RODO.

Państwa dane osobowe mogą być również udostępniane na podstawie obowiązujących przepisów prawa – tj. przykładowo organom państwowym oraz sądom w związku z trwającymi lub wszczynanymi postępowaniami, a także incydentami bezpieczeństwa lub naruszeniami danych osobowych. Administrator rodzi jednak głęboką nadzieję, że do takich sytuacji nie dojdzie.

Jednocześnie Administrator informuje, iż na stronach internetowych mogą znajdować się linki [hiperłącza] do stron internetowych lub serwisów podmiotów trzecich. Przy Państwa aktywności na stronach internetowych lub serwisach podmiotów trzecich, podmioty te mogą zbierać Państwa dane osobowe, a Kancelaria nie jest ich administratorem jak też nie jest podmiotem udostępniającym jakiekolwiek Państwa dane. Co za tym idzie rekomendujemy każdorazowe zapoznanie się z polityką prywatności tych stron lub serwisów.

Przekazywanie danych do państw trzecich

Administrator co do zasady nie przekazuje danych do państw trzecich. Może jednak dojść do sytuacji, w której w/w dostawcy usług będą przekazywali takie dane do krajów spoza EOG w ramach podpowierzenia. W takiej sytuacji ich przekazanie będzie oparte na decyzji o odpowiednim poziomie ochrony lub będzie regulowane przez standardowe klauzule umowne. Przekazanie może się również odbyć na podstawie odpowiednich mechanizmów międzynarodowych w zakresie przekazywania danych osobowych.

Automatyzacja przetwarzania danych

Państwa dane osobowe, jako użytkowników stron internetowych mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania). Przetwarzanie takie nie będzie wywoływało jednak żadnych skutków prawnych lub wpływało istotnie na Państwa sytuację i może polegać na analizie i ocenie Państwa danych celem dostosowania stron internetowych do Państwa preferencji, jak również zapewnienia ich bezpieczeństwa.

Okres przechowywania danych osobowych

Administrator przechowuje Państwa dane osobowe tak długo jak jest to konieczne do dostarczenia Państwu stron internetowych, minimalizując okres ich przechowywania.

Pod pojęciem dostarczenia Państwu stron internetowych, proszę rozumieć również zapewnienie bezpieczeństwa w/w stron, utrzymania ich wydajności oraz dochodzenie ew. roszczeń związanych z Państwa korzystaniem ze stron internetowych.

Przez sformułowanie „tak długo jak jest to konieczne” rozumieć należy czas niezbędny do zrealizowania celów, dla których dane osobowe zostały zebrane oraz po ustaniu celu ich przetwarzania, w okresie niezbędnym dla ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi Państwa roszczeniami lub roszczeniami podmiotów trzecich, a także w okresie obowiązkowego ich przechowywania wynikającym z przepisów prawa.

Pliki cookies

W związku z faktem, iż strony internetowe korzystają z plików cookies, Administrator niniejszym informuje o zasadach i okolicznościach ich wykorzystywania.

Co to są pliki cookies?

Pliki cookies to kod informatyczny, wysyłany do Państwa przeglądarki internetowej przez strony internetowe i odwrotnie. Pliki cookies mogą być zapisywane na Państwa urządzeniu [komputerze, telefonie etc.] podczas przeglądania stron internetowych. W związku z faktem, iż pliki cookies są różne, Administrator podzielił je na następujące kategorie – niezbędne oraz funkcjonalne.

Pliki cookies wykorzystywane przez strony internetowej

Niezbędne pliki cookies – są to pliki, kod informatyczny, wykorzystywane przez strony internetowe w celu zapewnienia jej stabilności i funkcjonowania i jak sama nazwa wskazuje, są one absolutnie niezbędne do umożliwienia Państwu korzystania ze stron internetowych.

Funkcjonalne pliki cookies – są to pliki służące zapamiętaniu wybranych przez Państwa wyborów – tj. preferencji dot. prywatności oraz zapamiętania Państwa ustawień dot. stron internetowych. Pliki te służą Państwa wygodzie i sprawiają, iż korzystanie ze stron internetowych Administratora jest dla Państwa przyjemniejsze oraz łatwiejsze.

Zgoda na stosowanie plików cookies

Przy wejściu na strony internetowe wyświetlimy Państwu komunikat informujący o wykorzystaniu przez nas plików cookies.

Modyfikowanie ustawień plików cookies

Większość przeglądarek internetowych umożliwia Państwu korzystanie funkcji usuwania i blokowania przesyłania plików cookies (poprzez ustawienia przeglądarki).

Proszę jednak mieć na uwadze, że powyższe działania mogą mieć wpływ na ograniczenie funkcjonalności stron internetowych. Co jednak ważne – pragniemy poinformować, iż Administratorowi nie zależy [oraz nie jest w jego interesie], by korzystali Państwo z plików cookies, gdyż strony internetowe pełnią jedynie funkcje wizytówki Administratora, a dane kontaktowe mogą Państwo pozyskać z innych źródeł.

Jednocześnie, uprzejmie wskazujemy Państwu sposoby zmiany ustawień cookies w najpopularniejszych przeglądarkach komputerowych.

Google Chrome

Menu→Ustawienia→Prywatność i bezpieczeństwo → [do wyboru opcje wg Państwa uznania]

Microsoft Edge

Menu → Ustawienia → Prywatność wyszukiwanie i usługi → [do wyboru opcje wg Państwa uznania]

Mozilla Firefox

Menu → Preferencje → Prywatność i bezpieczeństwo → Ciasteczka i dane witryn → [do wyboru wg Państwa uznania]

Opera

Menu → Ustawienia → Prywatność i bezpieczeństwo → [do wyboru wg Państwa uznania]

Safari

Menu → Preferencje → Prywatność → Pliki cookies → [do wyboru wg Państwa uznania]

Adresy IP i logi dostępowe

Adres IP jest specjalnym numerem przypisanym Państwa komputerowi lub łączu przez usługodawcę dostarczającemu Państwu dostęp do internetu. Adresy IP dzielą się na dynamiczne i statyczne.

IP dynamiczne co do zasady nie są danymi osobowymi, gdyż są nadawane na chwilę [określony okres] przez w/w usługodawcę Państwa urządzeniom – tj. nie są z Państwem powiązane i nie umożliwiają Państwa identyfikacji.

IP statyczne jest natomiast nadawane Państwu na stałe przez w/w dostawcę [najczęściej za dodatkową opłatą] i w określonych przypadkach mogą zostać potraktowane jako dana osobowa.

Administrator wskazuje natomiast, że co do zasady nie jest w stanie Państwa zidentyfikować indywidualnie, gdyż nie posiada możliwości przypisania Państwa adresu IP do Państwa jako użytkowników stron internetowych.

Administrator informuje natomiast, iż strony internetowe wykorzystują IP oraz logi dostępowe przesłane przez Państwa urządzenie żeby zebrać zagregowane informacje o Państwa połączeniu ze stronami internetowymi. Podkreślamy jednak, że Administrator nie zabiega o uzyskanie dodatkowych danych pozwalających na Państwa identyfikację.

Państwa uprawnienia

Administrator gwarantuje spełnienie wszystkich Państwa uprawnień wynikających z RODO – tj. umożliwia Państwu dostęp do swoich danych, ich sprostowanie, ich usunięcie, ograniczenie ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia oraz niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji [w tym profilowaniu], a także prawo do Państwa sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Informujemy również, że przysługuje Państwu prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Cele Administratora w zakresie bezpieczeństwa Państwa danych osobowych

Administrator podejmuje aktywne działania mające na celu zabezpieczenie Państwa danych osobowych, jako użytkowników stron internetowych poprzez wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych mających na celu ograniczenie ryzyka ich naruszenia.

Prosimy jednocześnie mieć na uwadze, że nie jest znany całkowicie bezpieczny system ich ochrony.

W razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań zapraszamy do kontaktu pod wskazanymi powyżej metodami kontaktu z Administratorem – Państwa satysfakcja i bezpieczeństwo są dla nas priorytetem.

Zmiany polityki prywatności

Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszej polityki prywatności. Odnośnik do nowej polityki prywatności będzie każdorazowo umieszczony na stronach internetowych.

Wizytówka

Administrator [dane do kontaktu jak powyżej] oświadcza, iż posiada wizytówkę swojej firmy w wyszukiwarce Google [dalej: Wizytówka] i nią zarządza [w ograniczonym zakresie]. Zarządzanie to [przez Administratora] co do zasady nie wiąże się jednak z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, z wyjątkami, na które wskazujemy poniżej.

Administrator może przetwarzać Państwa dane osobowe, w sytuacji, w której dodali Państwo publiczną opinię do wizytówki widocznej w Google, w związku z czym na podstawie art. 14 RODO, Administrator informuje co następuje.

  1. Celem ulepszenia swoich usług, Administrator może przeglądać i odpowiadać na Państwa opinie, które w określonych sytuacjach będą zawierały Państwa dane osobowe, nie przechowując ich jednocześnie na własnym nośniku. Jako, że opinie pod wizytówką Google, mogą zostać uznane za zbiór danych osobowych [w tym przypadku Administrowany zgodnie z polityką prywatności Google], a przeglądanie jest jedną z form ich przetwarzania – to w przypadku, w którym Administrator będzie mógł zidentyfikować autora opinii [o czym mowa powyżej w niniejszej polityce], będzie miało miejsce przetwarzania Państwa danych osobowych.

  2. Może dojść jednak do sytuacji, w której Administrator prócz przeglądania, zapisze i będzie przechowywał Państwa dane osobowe ujawnione przez Państwa w danej opinii maksymalnie przez okres przedawnienia roszczeń przeciwko Państwu w związku z konkretną opinią. Taki przypadek może zajść w sytuacji, w której Państwa opinia stanowić będzie pomówienie lub zniesławienia Administratora, jak również w sytuacji naruszenia jego dóbr osobistych. W takim przypadku celem przetwarzania Państwa danych osobowych będzie ochrona interesów gospodarczych oraz dóbr osobistych Administratora oraz cele archiwistyczne. Proszę się jednak nie martwić, konstruktywną krytykę i uzasadnione Państwa niezadowolenie Administrator przyjmuje z pokorą i w tym zakresie nie będzie podejmował powyższych kroków.

Dane zawarte w wizytówce, mogą być przetwarzane przez Administratora również w celu realizacji ciążących na nim obowiązków prawnych.

W obu powyższych sytuacjach podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych będzie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. uzasadniony interes Administratora polegający na zabezpieczeniu jego interesów gospodarczych i osobistych.

W przypadku, o którym mowa powyżej w pkt I. Administrator nie będzie przekazywać Państwa danych jakiemukolwiek podmiotowi.

Natomiast w sytuacji wskazanej w pkt II. Państwa dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającymdane w imieniu Administratora tj. podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi pocztowe, obsługi prawnej, obsługi w zakresie ochrony Państwa danych osobowych [w tym w zakresie przysługujących Państwu uprawnień],technicznej, informatycznej, bankowej, windykacji oraz archiwistyczne. Ponadto Państwa dane mogą zostać udostępnione sądom i organom Państwowym, innym stronom postępowania i ich pełnomocnikom oraz innym uczestnikom oraz osobom uczestniczącym w danym postępowaniu sądowym lub administracyjnym, jak również organom samorządu zawodowego radców prawnych.

Zakres Państwa danych osobowych przetwarzanych przez Administratora w związku z powyższymi sytuacjami obejmować będzie Państwa imię i nazwisko [ew. nick (pseudonim), a także dane osobowe podane przez Państwa w opinii], a także może obejmować inne dane, będące uprzednio w posiadaniu Administratora [co do których spełniony został przez Administratora obowiązek informacyjny, lub też konieczność spełnienia obowiązku informacyjnego została wyłączona przez przepisy prawa].

Odnośnie przekazywania danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych, o ile dane będą komukolwiek przekazywane, znajdą zastosowanie zasady wskazane powyżej w polityce prywatności.

Dane osobowe przetwarzane w związku z wizytówką pochodzić będą z publicznie dostępnej wizytówki, jak również mogą pochodzić z uprzedniej Państwa współpracy z Administratorem [w przypadku o którym mowa w pkt II.].

Uprzejmie informuję, iż Państwa uprawnienia co do przetwarzania danych, wskazane powyżej w polityce prywatności [w sekcji Państwa uprawnienia], są tożsame z uprawnieniami związanymi z danymi przetwarzanymi przez Administratora w związku z Wizytówką. Proszę mieć jednak na uwadze, iż Administrator tylko w wyjątkowych przypadkach [wskazanych powyżej w pkt II] będzie przechowywał Państwa dane osobowe i nie ma uprawnień, ani możliwości usunięcia, poprawienia lub ukrycia danych udostępnianych przez Państwa publicznie w ramach opinii [takie uprawnienia mają wyłącznie Państwo oraz Google].

Jednocześnie informuję, że co do zasady – za wyjątkiem powyższych przypadków, administratorem Państwa danych osobowych, przetwarzanych w związku z Wizytówką jest Google, a nie Kancelaria. Google może również umieszczać i wykorzystywać pliki cookies na Państwa urządzeniach. Jest to proces na który nie ma wpływu Administrator. W związku z powyższym, każdorazowo, przed skorzystaniem z jakiejkolwiek funkcjonalności wizytówki Kancelaria rekomenduje zapoznanie się z polityką prywatności Google i podjęcie świadomej decyzji co do korzystania z takich usług.

Kontakt mailowy

Administrator informuje, że w razie kontaktu z nim – za pomocą wskazanego na stronach adresu e-mail: kancelaria@rachubik.pl , o ile kontakt ten nie jest związany z wykonywaniem przez Administratora zawodu radcy prawnego [przez co należy rozumieć również otrzymane przez Administratora niezamówione oferty], zastosowanie znajdą poniższe zasady.

W związku z takim kontaktem Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, wskazane przez Państwa w wiadomości e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w celu zapoznania się z treścią wiadomości, zidentyfikowania powodu kontaktu, jak również w celu archiwalnym oraz w celu wypełnienia obowiązków, jakie nakładają na Administratora przepisy prawa. Uzasadniony interes Administratora polega w tym wypadku na zabezpieczeniu jego interesów gospodarczych lub osobistych, a także na wypełnieniu społecznych obowiązków, nałożonych na Administratora, jako wykonującego zawód zaufania publicznego.

O ile Administrator nie postanowi odpowiedzieć na Państwa wiadomość e-mail, Państwa dane osobowe zostaną niezwłocznie usunięte. Administrator niezależnie od powyższego zastrzega, iż dane te mogą być dodatkowo przechowywane w kopii zapasowej, przez okres niedłuższy niż dwa miesiące kalendarzowe, następujące po miesiącu w którym Administrator otrzymał Państwa wiadomość.

W pozostałym zakresie, o ile nie wskazano inaczej, znajdą zastosowanie wskazane powyżej w polityce prywatności zasady, z zastrzeżeniem, iż w razie identyfikacji, że Państwa wiadomość może stanowić zagrożenie dla ruchu internetowego lub telekomunikacyjnego, a także w sytuacji gdy stanowi ona SPAM lub próbę oszustwa, Administrator może przekazać tę wiadomość odpowiednim instytucjom Państwowym w tym CERT.